• Keywords: » Stress » Undgå stress
  • Skrevet af:
  • Online siden 29. januar 2014
  • Antal ord: 343 (Pris pr. ord: 0.29,-)
  • Pris: 100,- (inkl. moms)

Sådan undgår du stress

Undgå stress inden det er for sent

Stress er blevet en folkesygdom, og flere og flere plages af symptomer på stress, der kan være alt fra hovedpine til søvnbesvær. I sidste ende kan stress ende med en depression eller problemer i familien, så det er vigtigt at lytte til symptomerne – før det er for sent. Nedenfor er en række råd så du lærer at håndtere og forebygge stress.

Lyt til din krop

Et af de bedste råd mod stress er at lytte til din krop. Læg mærke til din krops signaler og hvad der gør dig stresset. Spis ved måltiderne, find ud af hvad der gør dig glad og brug mere tid på det.

Få nok søvn

Søvn er en af de vigtigeste elementer i stress. Skab dig en god søvnvane og en ordentlig døgnrytme – så vågner du udhvilet og slipper for at ligge rastløs om natten. Hvis du har problemer med at falde i søvn, og dit hoved er fyldt med tanker om arbejde, og ting du ikke må glemme, er det en god ide at skrive dem ned. Du kan have et papir og en pen liggende ved sengen, så du kan skrive ned og tømme hovedet for tanker.

Få regelmæssig motion

Alle de nyeste undersøgelser viser, at regelmæssig motion kan modvirke stress. Din krop har brug for motion og at være aktiv. Med regelmæssig motion forebygger du stress. Om det så er at tage cyklen på arbejde eller spille fodbold med vennerne, så er motion et godt råd mod stress.

Organiser dine opgaver

Når for mange ting er oppe i hovedet er det nemt at miste overblikket og blive stresset. Når du skriver tingene ned er det nemmere at overskue, og du kan strukturere dine opgaver. Væn dig til at skrive dine opgaver ned – om det så er i kalenderen eller på et stykke papir på køleskabet. Så er du sikker på at huske, det du skal, og du har ikke tingene hængende over hovedet.